E-handlaren Magnus Lundins idé på en servett blev lite mer än han först hade tänkt sig. Men tanken på att samla e-handlare under informella former dagen innan Internetworlds Webbdagarna för att nätverka växte. Och växte.

– Det är omtumlande. Vi trodde först på 10-15 personer, men det blev till slut uppåt 100 anmälda. Delvis tror jag att framgången beror på att vi la eventet i samband med Webbdagarna, säger Peter Höjman, en av arrangörerna tillsammans med Magnus Lundin och Rikard Westberg.

Posten såg till att bjuda på lokaler och på kaffe. Program och lunch stod besökarna själva för. En klassisk "unconference", där programmet byggs upp på plats av besökarna som vill dela med sig. Heta teman var konvertering och marknadsföring.

Ungefär hälften av deltagarna kom från leverantörssidan, resten arbetade på olika sätt som e-handlare.

Mercedes Karacsony på e37, var en av leverantörerna på plats. Hon uppskattade inte minst det ganska informella samtalet och att många var på plats för att dela med sig av sina erfarenheter.

– Det är ett väldigt bra sätt att dela med sig av erfarenheter och att hitta nya arbetssätt på, säger hon.

Sebastian Siemiatkowski från Klarna var också på plats. Även han uppskattade formatet.
– Det blir ett bra tillfälle för e-handlare att dela med sig både av erfarenheter och olika tjänster man prövat. Det är en bra chans att testa nya idéer på, säger han.

Bland e-handlarna på plats fanns även Dan Nilsson från Roligaprylar.se, Rikard Westberg från Tonerlagret.se och många andra.