Läs mer om våra bloggare här: De vill knyta ihop e-handel och media


Det är förvånande att onlinehandeln fortfarande fungerar så pass likt den fysiska handeln. E-handel 1.0 gick i princip ut på att fysiska handlare laddade upp sina produktkataloger till internet och köpte reklam för att locka dit människor - och så ser det ofta forfarande ut.
apprl-tjänster
APPRL på olika plattformar.

Ser man en produkt man gillar på en blogg, sociala medier eller ett magasin så måste man fortfarande ge sig ut på internet för att försöka hitta den. Google funkar bra när man vet exakt vad man vill ha, men länken från inspiration direkt till köp saknas fortfarande.

Vi vill förändra e-handeln genom att addera det internet är bäst på och göra den kontextuell, social och distribuerad. Genom att göra det hjälper vi hela ekosystemet; det skapar nya intäkter för onlinemedier, genererar mer försäljning för e-handlare och gör livet enklare för näthandlare.
Vår vision är att ta fram det smartaste och mest lönsamma sättet för onlinemedier att koppla sitt innehåll till e-handel genom en uppsättning enkla och smarta verktyg.

Vi är tidigt ute på vår resa, men vi har redan börjat jobba med många av de ledande medierna och bloggarna i Norden såväl som på andra sidan Atlanten såväl som med onlinebutiker som Net-a-Porter, ASOS och MyTheresa.

Vi är ett litet team som sitter på SUP46 i Stockholm och vi ser fram emot att dela våra tankar om hur vi ser på framtidens e-handel, hur och varför onlinemedier behöver börja med e-handel, en del spännande nyheter från APPRLs sida och inte minst spännande diskussioner med Internetworlds läsare i kommentarsfältet!