Nya tider ställer nya krav. Att jobba med marknadsföring och försäljning i dag handlar om att kunna förstå och möta dina kunder var de än befinner sig. Till din hjälp har du ett flertal smarta digitala verktyg, så det är helt avgörande att du lär dig behärska dem till fullo. Därför lanserar vi nu Internetworld Academy, en naturlig förlängning av Webbdagarna.

Internetworld Academy är certifieringsgrundande heldagsprogram inom bland annat Google Analytics, Google Adwords, konverteringsoptimering och SEO med max 15 deltagare per tillfälle. Vi har handplockat kursledare som är ledande inom sina respektive ämnen för att garantera att du lämnar heldagsutbildningarna med mängder av konkret och mätbar kunskap inom de olika områdena. För att säkerställa detta har vi till och med infört ett klassiskt ’pengarna tillbaka om du inte är nöjd’-upplägg. Kurserna drar igång redan i januari, så att du kan kickstarta 2015 med att ge dina digitala kunskaper ett rejält lyft.

Att komma tillbaka till kontoret efter ledigheten kan kännas både roligt och hektiskt. Du välkomnas med kickoffer, budgetplaneringar och en inkorg som svämmar över med de mejl du inte hann besvara innan jul. Men om du ska sätta upp ett enda arbetsrelaterat nyårslöfte så bör det vara att prioritera tid 
för din egen kompetensutveckling. För annars kommer de olästa mejlen att bli besvarade, men på bekostnad av att någon annan hann förstå dina kunder - lite snabbare och lite bättre.

Att investera tid i rätt forum och ämnen är i alla fall ett av mina mål för det kommande året. Därför måste jag nu klura vidare på hur jag ska muta Webbdagarnas deltagarsvarige Kristian att ge mig en av Internetworld Academys kursplatser…

Vi ses i skolbänken!

Läs mer om kommande kurser i bland annat Google Analytics, Google Adwords och e-handel och anmäl dig nu på www.webbdagarna.se/academy


Yasmin Tilles är eventchef Webbdagarna, på Twitter är hon @yasmintilles