Det här är den femte och sista delen i vår artikelserie om podcasts. De övriga delarna hittar du här:
Del 1: Podcasten syns överallt – men fungerar verkligen formatet?
Del 2: Så kommer du igång med din egen podcast
Del 3: "Poddar är fortfarande på stenåldern när det gäller mätverktyg"
Del 4: McDonalds om poddsatsningen: "Måste förtjäna våra lyssnare"

Digitalpodden
DI Digitals redaktion pratar varje vecka om den svenska internetsektorn och riskkapitalisterna som investerar i den. Ämnena behandlar ofta det som DI Digital har tagit upp under den gångna veckan. Ofta med Daniel Goldberg och Viktor Ström bakom mikrofonerna.

digitalpodden
Digitalpodden publiceras veckovis och handlar om svenska techbolag och riskkapitalisterna som investerar i dem.

The social media pubcast
I Internetworlds serie om annonsering på Facebook pratade vi med Facebook-gurun Jon Loomer. Han sitter inne på mängder av kunskap på området, och bjuder med jämna mellanrum in en gäst över en öl, för att diskutera bland annat strategier på sociala medier.

Startuppodden
Startuppodden görs av digitalstrategen Mikael Zackrisson och fokuserar uteslutande på intervjuer med svenska entreprenörer. Bland godbitarna finns bland annat intervjuer med grundarna av Fyndiq, Happy Plugs och Videoplaza.

Företagarpodden
Branschorganisationen Företagarna har inte startat sin podd riktigt än, men om allt går som planerat kommer första avsnittet finnas ute 23 december. Det utlovas intervjuer med intressanta människor blandat med nyttig fakta om entreprenörsskap. 

ehandelspodden
Ehandelspodden med Anton Johansson (i mitten ovan) är en riktig långkörare.

Ehandelspodden
Ehandelspodden som görs av Anton Johansson börjar bli en långkörare och har snart 30 avsnitt i arkivet. Precis som Startuppodden ligger fokus på intervjuer, i detta fall med aktuella namn inom ehandelsbranschen.

Breakits podcast
Gänget bakom Breakit rattade tidigare nämnda Digitalpodden, och Breakits podcasts går i samma fotspår. Här varvas intervjuspecialare med avsnitt om den senaste tidens digitala affärer. Med Olle Aronsson och Stefan Lundell.

Jeffbullas.com podcast
Tekniksajten Jeffbullas har nyttiga tips om hur du effektiviserar din digitala marknadsföring och podcasten fungerar som en förlängning av detta. Här finns avsnitt där du bland annat lär dig att undvika misstag på Facebook, och hur du effektivt får snurr på din blogg.

Venture cups podcast
Venture cup kan förklaras som en tävling för startups där du skickar in en affärsidé och får feedback på den. I deras podcast pratar man med entreprenörer om hur affärsidér föds och vad man egentligen ska tänka på för att ta idén till nästa nivå. Experttips från Isabella Löwengrip.

Social media zoom factor
Besökte du Webbdagarna i Göteborg tidigare i september är chansen stor att du lyssnade på Pam Moores tips om hur företag ska bära sig åt för att lyckas i omnikanalen. I hennes podcast delar hon med sig om sina bästa tips kring allt från digital marknadsföring till hur du använder senaste teknikinnovationerna på bästa sätt. Utkommer fem gånger i veckan.

Social pros podcast
Sociala medier-proffsen Jay Baer och Adam Brown bjuder varje vecka in välkända gäster för att diskutera de senaste trenderna inom digital kommunikation och arbetet på sociala medier. Går ofta på djupet, men bjuder också på konkreta och handfasta tips som de flesta kan ha nytta av.


Årets bästa mötesplats i Stockholm är utan tvekan Webbdagarna 22-23 mars 2016. Kom och nätverka, träffa spännande branschpersonligheter och överraskas av oväntade möten. Dessutom blir det förstås inspiration och föreläsningar i världsklass, i kombination med konkret kunskap i våra femton kunskapsspår. Boka biljett på stört HÄR – vi ses där!