marknadsföring


Del 1: Så fångar du kunden med smart innehåll

En växande del av kundens research inför köp görs på nätet. Det är drivkraften bakom att allt fler B2B-företag jobbar med inbound marketing. ”Inbound håller på att bli ett måste. Om inte kunden hittar informationen hos dig kommer de att läsa på hos din konkurrent istället”, säger Camilla Agard, vd på Invise.

Del 2: Snacka inbound – 10 termer att ha koll på

Hänger du med i tugget? Vi reder ut begreppen du bör ha koll på när du ska jobba med inbound marketing.

Del 3: Börja smått och visa er personlighet – experternas 9 tips för inbound marketing

Är du sugen på att skära ner på säljet och fånga kunderna med värdefullt innehåll i stället? Experterna ger sina bästa tips på hur du lyckas med inbound marketing.

Del 4: Därför satsar de på inbound: ”Vi vill dela med oss av vår kunskap”

Konsultföretaget Stretch har slutat med all annan marknadsföring och använder bara inbound marketing. Det lönar sig på flera sätt, säger Niloo Lopez, kommunikationsansvarig på Stretch.

Del 5: Så mäter du din inbound marketing – ”Det fungerar inte som för professor Balthazar”

Med ett bra system på plats kan man hålla koll på exakt vad inbound marketing ger och vilka kanaler som driver mest försäljning. ”En nyckel är att man mäter hela vägen från första kontakten till försäljning”, råder Camilla Agardh, vd på Invise.


Årets bästa mötesplats i Stockholm är utan tvekan Webbdagarna 22-23 mars 2016. Kom och nätverka, träffa spännande branschpersonligheter och överraskas av oväntade möten. Dessutom blir det förstås inspiration och föreläsningar i världsklass, i kombination med konkret kunskap i våra femton kunskapsspår. Boka biljett på stört HÄR – vi ses där!