podcast
Thomas Barregren är vd på Contentbyrån Kntnt och programledare i poddarna Kntnt Radio och Kntnt Åsikt.


Del 1: Podcasten syns överallt – men fungerar verkligen formatet?

2015 pratas det mer om poddradio än någonsin tidigare. Samtidigt visar färska siffror att lyssnandet fortfarande inte har tagit fart. Internetworld har tagit reda på varför podden ändå spelar en stor roll i marknadsföringen.

Del 2: Så kommer du igång med din egen podcast

Att spela in en podd är inte raketforskning, men det finns några uppenbara fallgropar att undvika. Vi frågade poddradioproffset Kjell Eriksson om hans bästa tips.

Del 3: "Poddar är fortfarande på stenåldern när det gäller mätverktyg"

Trots att fler och fler satsar på poddar är det fortfarande svårt att få tillgång till ordentliga data. Experten Thomas Barregren menar att du istället behöver tänka långsiktigt.

Del 4: McDonalds om poddsatsningen: "Måste förtjäna våra lyssnare"

I början av november lanserade McDonalds vad man kallar för ”Sveriges första podd om hamburgare”. För Internetworld berättar företaget om hur de bär sig åt för att nå publiken och varför det har varit så viktigt att vara tidigt ute på området.

Del 5: Tips – 10 podcasts du behöver ha koll på

Det finns mängder av podcasts att hålla reda på om du är intresserad av digital marknadsföring, startups och de senaste internettrenderna. Här är våra tio favoriter.


Vill du också bli ett poddradioproffs? Boka in vår populära kurs på Webbdagarna Academy, som under en heldag går igenom allt du behöver veta för att börja podda. Kursledare är Kjell Eriksson och Mats Stålbröst och nästa kurstillfälle är 4 februari 2016. Läs mer och boka plats redan i dag HÄR!