Del 1: "Det är lite mer som att leva i nuet" – så fungerar Snapchat i marknadsföringen

Det sociala medielandskapet är i ständig förändring. Strategier som gällde förra året kanske inte längre ger ditt företag den effekt du önskar. I första delen av vår serie om sociala medier du borde ha koll på tittar vi närmare på Snapchat.

Del 2: Medium är plattformen för din berättelse

I vår serie om sociala medieplattformar du borde ha koll på har turen kommit till Medium, en bloggliknande plattform som även fungerar som en crowd-sourcad onlinetidning med skribenter från hela världen.

tumblr


Del 3: "Tumblr är lite av ett hipster-nätverk"

Tumblr fungerar som en blandning mellan en blogg och ett socialt medium, där bilder och gif:ar ofta är i fokus. Här kan du nå en yngre, mer nischad målgrupp eller enkelt lägga upp snabba tävlingar och kampanjsidor.

Del 4: Så kan du använda Ask.fm som kundtjänst

Samtidigt som problemet med näthat bland unga på Ask.fm diskuteras ser vi hur företag väljer att ha kundtjänst i öppna forum för att möta kunderna där de är. De diskuterar redan din produkt, dra nytta av det, säger Anders Carlsson på Kreafon.

Del 5: Whatsapp, Viber, Blab, Meerkat, Wechat, Ello – hjälp, hur ska vi välja?

Det dyker ständigt upp nya sociala medier. Självklara namn som Facebook och Linkedin får sällskap av Snapchat, Ask.fm och Periscope. Hur avgör man som företag vilka kanaler som är rätt att finnas på?


Årets bästa mötesplats i Stockholm är utan tvekan Webbdagarna 22-23 mars 2016. Kom och nätverka, träffa spännande branschpersonligheter och överraskas av oväntade möten. Dessutom blir det förstås inspiration och föreläsningar i världsklass, i kombination med konkret kunskap i våra femton kunskapsspår. Boka biljett på stört HÄR – vi ses där!