Första veckorna med Instagram Ads – så tycker annonsörerna
I slutet av september lanserades Instagram Ads i Norden och plattformen blev snabbt populär bland svenska annonsörer. Vi har pratat med flygbolaget SAS, dataspelet Star Stable och mobiloperatören Fello om deras första intryck av att annonsera på Instagram.

instagram ads
Therese Forssell, Star Stable, ser stora fördelar med att annonsera med hjälp av Instagram Ads.


Instagram Ads lanseras i Sverige – här är allt du behöver veta
Med över 2,5 miljoner aktiva användare i Sverige förutspås annonser på Instagram snabbt bli en populär mediekanal för företag och organisationer. Det här är vad du som annonsör behöver tänka på.

Whatsapp, Viber, Blab, Meerkat, Wechat, Ello – hjälp, hur ska vi välja?
Det dyker ständigt upp nya sociala medier. Självklara namn som Facebook och Linkedin får sällskap av Snapchat, Ask.fm och Periscope. Hur avgör man som företag vilka kanaler som är rätt att finnas på?


Sociala medier är ett givet ämne på Webbdagarna Stockholm 22-23 mars 2016, både nya plattformar och "gamla". Kom och nätverka, träffa spännande branschpersonligheter och överraskas av oväntade möten. Dessutom blir det förstås inspiration och föreläsningar i världsklass, i kombination med konkret kunskap i våra femton kunskapsspår. Boka biljett på stört HÄR – vi ses där!