Vad lärde du dig på den ­senaste e-handelskonferensen du besökte?

Maria Richardsson, chef för Signerat.se
– För mig är de konkreta sessionerna ofta bäst. Två av de bästa sessionerna på Emeet handlade om nyhetsbrev och om julhandeln, och en lärdom var att julhandeln börjar på nätet kring 15 oktober. Det lät tidigt, men nu kan jag se på min statistik att det stämmer. Julsökningarna började faktiskt ännu lite tidigare för min del.

Evelina Ander, marknadschef på Yubico.com
– Jag lärde mig mycket av ­andras erfarenheter eftersom ­kunskapsutbytet är oslagbart på en okonferens. Från Emeet tog jag med mig Google Adwords-knep, diskussioner om krishantering i ­sociala medier och olika infallsvinklar på nyhetsbrev.

Peder Molin, chef för ­Handlavin.se:
– Det bästa med Emeet var att man insåg att man inte är ensam. Många andra har haft eller har ­exakt samma problema med att nå ut. Det finns ingen instruktionsvideo som gör dig till en lyckad e-handlare, det är hårt arbete i ­nästan alla fall.