– Jag ser mycket fram emot Internet Expo & Digital Marketing som är i mars. Den har jag besökt förut. Det är väldigt prisvärt, stort och flera tunga aktörer som kommer att delta. Både Facebook och Google, till exempel. Det blir många nischade dragningar, med många intressanta leverantörer på plats.

Du är inte bara där som besökare?
– Nej, jag kommer att hålla en keynote om hur företag bättre kan integrera sociala medier i sin marknadsföring. Vilka konkurrensfördelar man kan få om man engagerar målgruppen i ett socialt sammanhang och hur man följer upp och mäter resultaten av de sociala satsningarna.

Finns det något mer event man inte bör missa i vår?
– Webbdagarna senare i mars är jag anmäld till. Jag hade verkligen tur som fick tag på en vip-biljett. Annars hoppas jag också komma iväg på Nordic E-commerce, som är i maj. Där är det ganska mycket "hardcore" och fokuserar mycket på egna berättelser från de som lyckats med sin marknadsföring och inte så mycket "hur ska jag göra?"-perspektiv. Det blir mycket konvertering, procent och affärsmål.

Vad vill du lära dig i vår?
– Jag vill se mer influenser från utlandet. Vi svenskar tycker ofta att vi ligger långt fram inom digital marknadsföring, men det finns länder som ligger långt före. USA är ett exempel, och jag tror att vi har massor att lära av amerikanerna.