När Jonathan Sulo för några veckor sedan hoppade av webbhotellet Loopia och istället började arbeta för konkurrenten Aleborg Solutions var han inte försiktig i sin kritik.
Enligt Jonathan Sulo har de utländska ägarna Mamut och Active24 "strypt utvecklingen" vilket bland annat gett upphov till den kritik som webbhotellet fick i Internetworlds webbhotellstest.
Idag smyglanserar Jonathan Sulo de första förändringarna på Aleborg.Webbpaketen har renodlats till ett privatpaket och ett företagspaket, namnet har fått ett 2.0 som epitet och dessutom har Aleborg öppnat en blogg där företaget enligt Jonathan Sulo planerar att vara helt öppna med sin fortsatta produktutveckling.
- Tanken är att jag på Aleborg ska kunna genomdriva de tankar och idéer som jag aldrig fick genomföra på Loopia på grund av Mamut och Active 24, säger Jonathan Sulo.
- Namnen på våra nya webbpaket känns kanske igen från Loopia och tanken är lite: "Nu jävlar, David mot Goliat, nu ska vi ge Loopia en match."
Huruvida Aleborg lever upp till sina vackra ord om öppenhet och om webbhotellet på allvar kan utmana Loopia återstår att se. Klart är dock att Loopia onekligen är ett svagare företag utan profilen Jonathan Sulo och den gamle grundaren Sam Nurmi.