– Män är dumma i huvudet. Framförallt män i 45-årsåldern, såna som jag. De som är smarta är unga masaier som blir sura över dålig täckning i urskogen.

Morris Packer från Bonnier drog ner många skratt när han talade om mobila lösningar och e-handel på Webbdagarna.

SMS-avisering är en av de bästa sakerna Posten har gjort. Kundupplevelsen är att leverenstiden minskat med en dag eftersom kunden slipper åka hem och hämta avin.

Vilka handlar mest på nätet? Enligt Morris Packer är det kvinnor.

– Män surfar på internet för att titta på gratisporr och spela Xbox. Det är kvinnorna som står för e-handeln. De köper biljetter, bokar resor och betalar räkningar. Hur många anpassar sina e-handelssajter till kvinnor?

När det gäller val av e-handelslösning så är tipset från Morris Packer att strunta i att fokusera på tekniken. Det handlar om användarna.

– Jag skiter i om det är open source, dot net eller dot huvudärk. Vi måste titta på kundupplevelsen. Om man bygger en e-handelslösning utan att blanda in användarna så är man fel ute.