Självklart kan tyckas, ändå verkar få marknadsförare förstå hur självdestruktiv den enorma reklammassan är. Vad är lösningen? Att enbart ge konsumenterna den reklam de vill ha förstås.

Lika självklart egentligen, varför till och med Lars Hektor själv förvånades att en sajt som Mydemand.se inte redan fanns när han kom på idén.

Låt konsumenterna bestämma vilken produkt eller tjänst de vill ha erbjudanden om, samt när och hur de vill ha dem. Gör reklamen till den relevanta konsumentinformation den skulle kunna vara istället för ett irriterande brus. Helt enkelt.

Fakta

Produkt: Mydemand.se, en community för reklam-on-demand
Startades: september 2007
Anställda: 6
Ort: Klippan
Omsättning: Ej offentlig
Ägare: Lars Hektor, Bengt Ljungberg, Hans Christiansen & Isak Rubin. Även styrelseordföranden Henrik Treschow har valt att investera i bolaget.
www.mydemand.se