– Det går enligt plan, jag har fått tillräckligt många prenumeranter att börja med och jag har bara varit igång i två veckor. Jag har fått ganska många besökare på sajten också.

Hur har du marknadsfört dig?

– Via e-postutskick, banners och min andra blogg Uppkopplat.se.

Vem riktar sig nyhetsbrevet till?

– Det riktar dig till folk som antingen jobbar aktivt med e-handel eller som känner att de måsta ha järnkoll på e-handel i sitt arbete. Jag tror att det finns folk som har behov av stenhård fakta på en så kvalificerad nivå att det blir nördigt.

Tror du att det finns en marknad för betalande prenumeranter, allt finns ju på nätet?

– Det är ju det jag undersöker nu, men ja annars hade jag inte startat nyhetsbrevet. I och med att jag tar relativt bra betalt för det så blir ju också informationen exklusiv. Jag har ett utvecklat nätverk bland e-handlare efter att ha bevakat e-handel i åtta år. Jag bevakar ett stort antal nyhetskällor och det handlar om att tolka informationen och gå in på det djupare.

En gång i veckan, det är mycket jobb eller?

– Ja, och jag hoppas att jag kan få tillräckligt mycket prenumeranter så att jag med tiden kan anlita folk som skriver.

Hur många prenumeranter siktar du på?

– Om jag får 200 så känns det bra, men med 120 så skulle det kännas rimligt med arbetsinsatsen. Det är oerhört kul att starta något sånt här när man har bevakat området så länge.

Hur ser du andra aktörer som också bevakar e-handel som till exempel Internetworld?

– Jag jobbar ju för Internetworld och det är den enda aktören som bevakar frågorna på samma kvalificerade nivå. Jag tror att det finns plats både för E-handelstrender och Internetworld, men problemet för båda är att nå ut och jag hoppas att vi ska växa tillsammans.