Totiki Me är det första verktyget från Totiki, Rikard Erikssons senaste projekt. Internetworld har testat tjänsten under augusti och idag släpps den ut till allmänheten. Totiki Me är ett annonsfinansierat gratisprogram som låter användaren samla sin kommunikation från olika sociala sajter på ett ställe.

Idag är ett stort antal svenska och utländska communitysajter anslutna till tjänsten, bland annat Facebook, MySpace och Bilddagboken.

– MySpace är ett av det mest öppna sociala nätverken där användarupplevelsen är prioritet nummer ett. Totiki är en fantastisk möjlighet för våra medlemmar att enkelt följa händelser på och omkring deras profil, vad som händer med deras vänner, deras bilder, grupper och de band och artister dom följer, säger Hans Eriksson, Nordenchef på MySpace, i ett pressmeddelande.

Senare i år kommer användarna av tjänsten att själva kunna ansluta egna sajter till programmet genom egna plug-ins. Rickard Eriksson ser stora möjligheter på internetmarknaden, även om vi är på väg in i en lågkonjuktur.

– Sociala medier är superhett. De äldre håller på att flytta ut på nätet ur social synvinkel, de blir mer socialt aktiva på nätet. De finns där sedan tidigare och gör bankärenden och letar information. Även om vi är på väg in i en lågkonjuktur så är internetmarknaden stabil, kommenterade Rickard Eriksson nyligen i en intervju med Internetworld.