Pricerunner har länge varit ett nav inom svensk e-handel. Med ny luftigare design med större fokus på själva sökfunktionen har tjänsten utvecklats ytterligare.

Pricerunner hjälper även tekniska blåbär att hitta rätt produkt till lägsta pris.Under året har tusentals videorecensioner postats av användarna och aktiva bloggar tillför ytterligare mervärde.

Pricerunner knyter dessutom ihop sin tjänst med e-handlarna genom att låta kunderna betygsätta en butik efter genomfört köp. Att som prispressare kunna visa Pricerunners logga om lägsta pris är en mycket stark köpsignal.


Fakta Pricerunner

Sajtansvarig: Per Hedén
Publiceringsverktyg:
egenutvecklat
Sajten byggd av:
internt
Andra leverantörer:
Indextools, PicSearch och EmailVision
På webben sedan:
1999
Senaste nylansering:
2008
Unika besökare per vecka:
450 800 (Kia)
Besöksfrekvens:
1,19
Sidvisningar per besök:
7,4 (Kia)
Google pagerank:
6
Antal inlänkar Google:
611
Antal indexerade sidor i Google:
1 170 000
Responstid:
6,5 sekunder, 6507 millisekunder
Ranking bästa blogg:
www.twingly.com/search: 11

www.pricerunner.se

Fakta

  • Den fakta som är sammanställd intill de första 25 sajterna på Topp100 är framtagen med hjälp av sajterna själva, konsultföretaget Alenio och webbövervakningsföretaget Sitescanner.
  • Beteckningen ”e u” står för sajtens egen uppgift. 
  • Alenio har bidragit med sammanställning av trafikuppgifter från Kia Index (vecka 42 och 43) och Google. 
  • Sitescanner har övervakat och mätt startsidornas laddningstider. Mätningarna har gjorts från alla stora operatörer i Sverige och från olika platser.

     www.alenio.se
     www.sitescanner.se