IDG Medlem
Här har vi samlat allt som gäller ditt medlemskap
Stäng
1/16 David Billskog (från vänster), Emil Stenström, Jonatan Larsson och Björn Lilja jobbar till vardags på Valtech. På 24 Hour Business Camp bygger de Kundo.se - kundtjänst på nätet.
- Men svenska företag kanske inte är redo för det här ännu, säger Björn Lilja och syftar på den amerikanska marknaden där det redan finns webbbaserad kundtjänst.
2/16 Det råder koncentrerad, men ändå social stämning i lägret.
3/16 Jonas Arnklint är student och driver webbyrån Fyrklöver Webbyrå. Han är här för att skapa webbtjänsten Codepond.net där andra entreprenörer kan lagra kod webbaserat både för privat bruk och för att dela med sig till andra.
- Jag gör kod till ett socialt objekt.
4/16 Karin Adelsköld (vänster) och Johanna Ögren driver teknik- och prylbloggen för tjejer - Lillagumman.se. Idéen de har till 24 Hour Business Camp är att bygga sajten Barnamun.se där användarna ska kunna dela med sig av roliga citat från barnen eller barnbarnen. Tjänsten ska också erbjuda att göra till exempel böcker och fotoalbum av bilder och citat.
5/16 Anton Johansson från Twingly (från vänster), Eric Martinsson som driver webbyrån Grebban design och Dick Olsson som jobbar som webbutvecklare bygger Ticketz.se, en sökmotor som indexerar biljetter till konserter och evenemang.
6/16 Heidi Harman, till vardags planner och interaktionsdesigner på Starring, är djupt försjunken i springsajten Runalong.com, en eventbaserad sajt för tjejer som vill springa tillsammans.
7/16 Ted Valentin, initiativtagare och arrangör till 24 Hour Business Camp råddar med uppkopplingen från Telia Homerun som svajar.
- Ett tag trodde vi att vi skulle få åka härifrån till ett hotell i stan. Två bussar stod redo utanför, men nu verkar det ha ordnat sig.
8/16 Adam Ljungrell (vänster) står för programmeringen till Voicly.com. Rickard Vikström och Fredrik Berglund träffades när de jobbade på Getupdated 2007 och tillsammans med Adam Ljungrell bygger de en röstbaserad mikrobloggtjänst. Där man också ska kunna ringa upp och kunna få mikrobloggmeddelanden.
- Vi tar mikrobloggarna till etern, säger Fredrik Berglund.
9/16 - Vi bygger en samlingsplats för modebloggare och de som är intresserade av mode, säger Judith Wolst (andra från vänster), marknadschef på onlineklädföretaget Sidandsally.com och bloggare.
Tillsammans med Jesper Åström (vänster), kommunikationskonsult på PR-byrån Hallvarsson & Halvarsson, Andreas Vural, webbkonsult med det egna företaget Vuralworks och Thérèse Mannheimer, projektledare på Baluba Nya medier och driver företaget Brainspiration, bygger hon Bloggmode.se - en sajt där innehållet bygger på kvalité i modebloggarna och inte antal besökare.
10/16 Kast med liten dator.
11/16 Dan Carlberg (vänster) och Patrik Ring från Blogglovin.com bygger en tjänst för att kunna få en översikt av sina kostnader varje månad - Vartogminapengarvagen.se. De har på sig japanska kimonos som egentligen är obligatorisk klädsel på Yasuragi.
12/16 Hjalmar Wåhlander (från vänster) och Jimmy Stridh har bland annat byggt positioneringstjänsten Tuurf.com. På 24 Hour Business Camp utvecklar de en mms-tjänst, Mmsx.se, där användaren skickar ett sms för att få information om den positionen de befinner sig på och får tillbaka ett mms med information som väder och nyheter.
- Det här är till exempel för mamma som inte vet hur man surfar med mobilen.
Vid bordet sitter och Anders Fredriksson från Tablefinder som bygger en "getting-things-done" applikation, Rmindr.com, där användarna kan samla in idéer, tagga dem och få dem i ett RSS-flöde.
Entreprenören och bloggaren Dan Nilsson har köpt domänen Ehandel.se för hela 70 000 kronor.
- Nu har jag 20 timmar kvar på mig för att dra in 70 000, säger han skämtsamt.
Sajten ska bli en samlingplats för tjänster till e-handlare som logistik och betalningslösningar.
13/16 Niklas Olsson (vänster), ekonomistudent på Handelshögskolan med webbföretaget Webpal och Johan Marand som är till hälften anställd webbutvecklare ochkör hälften eget utvecklar Boxof99.com där användarna till exempel kan trycka upp placeringskort enkelt genom att bara klistra in en lista med namn.
14/16 Oskar Vikman (vänster), från mediebolaget Ad Lantic Media och Per Lisshamre som driver egen konsultverksamhet inom webbutveckling bygger Tampongdax.se - en prenumerationssajt för tjejer där de kan prenumera på tamponger och bindor.
15/16 Entreprenörerna Roman Pixell (vänster) och David Haddad vill göra virtuella varor verkliga. De skapar en kortjänst där användarna ska kunna skicka fysiska vykort till exempel med kort de har på Facebook.
16/16 Magnus Lundin (från vänster), Fredrik Johansson, Tore Friskopp och Daniel Marklund pluggar tillsammans på Industriell ekonomi vid Linköpings universitet. På lägret utvecklar de sms-tjänsten Mobile Impossible där användarna sms:ar att de vill ha uppdrag och får det via sms. När uppdraget är utfört ska något slags bevis laddas upp på sajten Mobileimpossible.se.

Besöksadress: Magnus Ladulåsgatan 65 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00

Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • M3Sveriges prylsajt.
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • SmartworldDin guide till det smarta hemmet.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • Topp100Sveriges bästa sajter och nättjänster.
Stäng