Positivt: Tydlig och välstrukturerad förstasida som innehåller allt det viktiga. Många beskrivningar av kundprojekt.
Negativt: Snål kontaktinformation. Dålig läsbarhet på vissa texter på förstasidan.
Ottoboni öppnar med en tydlig och välstrukturerad förstasida som har lite av allt. I toppen finns en flashanimation som presenterar olika kundcase, nedanför listas nyheter, fler kunduppdrag, lediga tjänster och sist de produkter man säljer. Det kan låta mycket men den tydliga uppdelningen gör att det fungerar.
Sajten har en modern känsla. Vit text på svart bakgrund tar ner läsbarheten en smula, särskilt den text som är satt i liten grad.
När vi väl går in på de olika underavdelningarna märker vi att varje avdelning har en egen bakgrundsfärg. Tack vare tydlig och konsekvent typografi och design håller sajten ihop bra ändå.
Här finns många beskrivningar av uppdrag man gjort åt kunder. Förutom själva uppdragsbeskrivningen (som kunde vara lite mer omfattande i många fall) visar man upp fler uppdrag man gjort åt samma kund och berättar lite om uppdragsgivaren. Så här borde fler göra.
I toppen av sidan där man listar gjorda uppdrag finns också ett taggmoln där besökaren kan filtrera listan med hjälp av de beskrivande orden. Smidigt!
Nyhetssidan uppdateras hyfsat ofta och här finns ett rss-flöde för den som vill hänga med. Nyheterna är korta men välskrivna.
Ottoboni beskriver sig själva och arbetet man gör på ett bra sätt. Förutom grundläggande fakta beskriver man sin projektmodell och listar ”nycklar till framgångsrika projekt”.
Den grundläggande kontaktinformationen finns i botten av varje sida. Vill man ha mer utförlig kontaktinfo är den gömd i en undermeny. Väl där får man bara nummer och mejladress till vd och vice vc. Här finns ingen lista över de andra som jobbar på byrån.
Betyg: 7 av 10
www.ottobonigroup.com