Under rubriken "Vi bygger om Sverige" får tre digitala byråer dra sin pitch på hur svenska företag skulle kunna utnyttja digitala möjligheter för att skapa bättre affärer och en bättre värld. Här är deras förslag:

Martin Dienhoff, Fredrik Marcus, Micael Whalberg, Creuna: "Hur attackerar man en bank idag?"

Creuna siktar på bankvärlden i sin pitch och tillsammans med Swedbank har de tagit fram en prototyp för en ny digital bank där nyckelorden är enkelhet, personlig anpassning och nytta.
Efter att ha funderat och frågat runt landade Creuna-teamet i att den gigantiska organisation som är en bank kan kokas ned till en widget med tre flikar: saldo, betala räkningar och överföringar. Det räcker för kunden. Sedan går det att koppla på roliga funktioner som ett virtuellt bankfack där kunderna kan lagra sin adigitala fotografier, grafik som visar hur man ligger till ekonomiskt och annat som kan vara användbart.

Fredrik Suter, Fantasy Interactive: "Det går att göra så mycket mer"
Fredrik visade hur han skulle göra en läxhjälp på nätet för skolbarn och hur man genom att mixa pedagogisk kompetens med digital spetskompetens kan lyfte ett amterial som baserat på ett väldigt analogt tänk från början. Med dirtekt feedback på sina resultat, multimedia, och möjlighet att testa saker direkt skulle eleverna få bättre förutsättningar att klar skolgången med bravur.
– Det går att göra så mycket mer än man ofta tror i digitala kanaler, menade Fredrik Suter.

Darja Isaksson, Inuse: "Idéer är gratis om man bara frågar"
Darja Isaksson predikade öppenhet och talade om alla goda idéer som finns hos folk därute i verkligehetn. Hon funderade kring vad som skulle hända om ett klädföretag skulle öppna upp sin designprocess totalt. Hur kunderna skulle kunna få följa designteamet på inspirationsresor, i skissarbetet och fram till färdig produkt. Och hur de hela tiden skulle kunna tycka till och förse företaget med värdefulla erfarenheter från kundernas egen verklighet där plagget ska användas.

– Jag tror inte att vi kan köpa för pengar de idéer som vi kan få gratis om vi frågar och öppnar upp oss, avslutade Darja Isaksson