Några av de mest långlivade varumärkena på nätet, Spray och Passagen, får nya ägare. Allers och Eniro, som köpte bolaget Spraypassagen 2006 säljer till ett antal köpare inom Result-sfären, bland annat Results grundare Ola Ahlvarsson.

– Detta är några av de starkaste varumärkena på nätet, och det kommer att kunna stärka Results internationella arbete. Dessutom har vi nu samlat ett antal tjänster, bland annat Nöjesguiden, som gör vårt erbjudande för internationella aktörer väldigt starkt, säger Ola Ahlvarsson.

Idag jobbar knappt 30 personer på Spraypassagen och Ola Ahlvarsson vill nu stärka den entreprenörsanda som alltid funnits kring internetbolagen.

– Sprays idé var att samla de smartaste människorna på ett ställe och det försöker vi göra nu igen i våra lokaler på Östermalmsgatan, säger han.

Ledningen för Spraypassagen kommer att vara den samma, men de nya ägarna kommer att vara mycket mer engagerade i den dagliga driften och arbetet.

– Vi kommer att sitta i samma lokaler, och vi kommer att vara väldigt aktiva i att driva bolaget.

Spraypassagen är idag ett förlustbolag, även om "förlusten blir mindre och mindre" enligt Ola Ahlvarsson.

Sajterna som ingår i köpet är Spray, Passagen, Sprays mejl-tjänst samt Spraydate.