Det här är en modern uppstickare till de mossiga golfguiderna på nätet. Emil Björnrum och Steve Persson vågar med rätta slå sig för bröstet och kalla sig ”Sveriges bästa golfguide”.
Grundarna hoppas nå ut till användarna genom sociala medier och sökoptimering. Under sommaren och högsäsongen planerar de en turné runtom i golf-Sverige för att synas på olika event, och på sikt vill de även vidga utbudet i guiden med golfklubbar utomlands. Affärsidéns verkliga birdie är den starka målgruppen.
Gimmie
En webbguide till golfbanor.
Grundare: Emil Björnum och Steve Persson
Startades: smyglanserades i januari 2010
Anställda: inga, grundarna och två konsulter jobbar deltid med detta
Ort: Stockholm
Omsättning: (ingen uppgift)
Ägare: Emil Björnum, Steve Persson, Peter Auvinen
Internetworld har kontaktat och samlat in tips från företagsinkubatorer, riskkapitalister och entreprenörsnätverk i hela landet. Läsarna har också bidragit med mängder av tips via vår webbplats. Vi har researchat och intervjuat för att slutligen välja de 25 entreprenörer vi tror mest på under 2010.
Vi bedömer:
- drivkraft och visioner
- affärsidé
- risk
- affärsmodell
- potential för framgång under 2010