Det är inte pengar som driver dessa två entreprenörer utan kärleken till internet. Med Spezify ger grundarna på ett innovativt sätt internetanvändarna en alternativ och visuell sökmotor, som ska vara inspirerande och snarare ge bredd på ett ämne än ett relevant sökresultat. Det har de verkligen lyckats med.

I dagsläget har de ett 1000-tal trogna besökare per dag, främst i USA och Brasilien. Tjänsten är inte kommersiell och vad som väntar i framtiden är Spezifys grundare väldigt hemlighetsfulla med. Klart är i alla fall att de vill ta tjänsten vidare till andra plattformar. Och vi säger att tjänsten borde kommersialiseras.

Spezify
En visuell söktjänst som ska fungera som ett komplement till andra söktjänster.

Grundare: Per Persson och Felix af Ekenstam
Startades: tjänsten lanserades våren 2009
Anställda: 2 involverade i projektet
Ort: Stockholm
Omsättning: (ingen uppgift)
Ägare: Per Persson och Felix af Ekenstam

www.spezify.com