Inte nog med att Twitter som kanal är relativt okänt, Comhem har i omgångar också varit rejält ifrågasatt av sina kunder.
– Vi vet att vår Twitter-kanal har varit väldigt uppskattad hos våra användare, inte minst eftersom så många har tillgång till både Twitter och Facebook direkt i mobilen, säger han.
Och det stora intresset har fått Comhem att utöka arbetet så att Samuel Garlöv numera jobbar tillsammans med sex personer på Comhems kundservice i Härnösand. De ansvarar då inte bara för Twitter-kontot, utan för flera kanaler inom sociala medier.
– Nu är vi närvarande och svarar på frågor under samma tider som kundservice har öppet, alltså även fram till åtta på kvällen och under helgerna.
För att få en gemensam röst och kommunikation mot omvärlden har de som jobbar med sociala medier pratat en hel del om hur man ska uttrycka sig och om tonen i diskussionen.
– Vi vill vara professionella, men ändå inte byråkratiska. Det är viktigt för att undvika missförstånd.
Det dagliga arbetet handlar om att följa diskussionen i Twitter via verktyget Tweetdeck, men också i andra sociala medier. Och intresset har ökat även från ledningen.
– Jag får allt mer frågor från andra inom Comhem om vi kan bedöma vad folk tycker om det ena eller det andra. Men det gäller att komma ihåg att Twitter fortfarande är en relativt smal och liten kanal.
Han själv uppskattar framför allt snabbheten och närkontakten som han får i sitt arbete. Men också att få chansen att berätta om sitt arbete för andra och dela med sig av sina erfarenheter.
Men det faktum att han jobbar med Twitter dagarna i ända på Comhem gör inte att han tröttnat på kanalen när han kommer hem. Samuel Garlöv har också ett eget Twitter-konto kopplat till sin modeblogg.
Arbetar som: Redaktör för sociala medier.
På Comhem sedan: 2009 Bakgrund: Läst statsvetenskap och kommunikationsvetenskap på Lunds universitet och University of California Santa Barbara.
Bästa yrkesrelaterade erfarenhet: Roligt att få åka runt att prata om arbetet – som på Webbdagarna i Göteborg.
Mitt bästa Twitter-inlägg: Comhems första tweet den 6 maj, 2009 kl.12:42 (tror jag). "Hej! Välkommen till Com Hem på Twitter."
Favorit-twittrare jag gärna följer: Frank Eliason på Comcast och Martin Gelin.