5 skäl att tjäna pengar i sociala medier

  • Kunder litar på vänner och bekanta för köp. Kan vännerna bli dina ambassadörer har du potential att nå många fler kunder.
  • Många av konsumenternas köp börjar med research på webben.
  • Det kostar mindre att investera i sociala medier än i traditionella medier.
  • Investeringen är självklar – att inte lägga pengar på sociala medier är som att ifrågasätta varför man ska ha telefoner.
  • Du kan spara pengar genom att ­omfördela resurser och sänka kostnader för exempelvis kundtjänst.


5 skäl att bygga varumärke i sociala medier

  • Kunderna säger vad de vill om dig. Det är bara att välja om du vill lyssna och delta i diskussionen.
  • Transparens kan ge konsumenterna ett större förtroende för ditt företag.
  • Du kan kommunicera direkt med ­dina kunder – och nå så många fler.
  • Kunderna förväntar sig att hitta ditt ­företag på nätet. Är du där och konverserar så syns du.
  • Nästan fyra miljoner svenskar finns på Facebook. Det är nära hälften av befolkningen.

Läs mer nedan om hur du kan tänka kring att mäta dina satsningar i sociala medier!