Att under 24 timmar diskutera kommunikation, marknadsföring, e-handel och affärsutveckling låter galet. Och det var det nog också.

Så när Johan Ronnestam, föreläsare och konsult inom modern kommunikation, och Göran Adlén, en av landets mest anlitade föreläsare inom samma ämnen, ringde till Robin Danehav för att be honom filma händelsen, var det nog många som skakade på huvudet.

I efterhand visade det sig snarare att det blev en kraftsamling och en folkfest, där feststämningen i hotellbaren på Clarion Sign i Stockholm i fredags kväll inte bara berodde på drinkarna i baren, utan också på det genuina engagemang som både panelen och besökarna kände över frågan.

Men att engagemanget ökade rejält hos många av de som i vanliga fall debatterar kommunikation var det ingen tvekan om. Twitterdiskussionen på taggen #24live gick stundom het. @Internuts räknade till 3190 tweets under det dygn som debatten pågick.

Diskussionerna rörde både hur framtidens event bör fungera, kraven på dagens marknadsförare, e-handelns möjligheter och varumärken som kommer att stå sig (och de som inte kommer att klara sig).

Förutom Adlén och Ronnestam själva bidrog flera på plats under dygnet, bland annat Richard Gatarski, Brit Stakston och på länk från New York, Jerry Silwer.

Johan Ronnestam medger att själva arbetsformerna klarnade först ganska sent under veckan.

- Från början hade vi inte tänkt ha en agenda, men vi märkte när det närmade sig att det var bra att ha lite hållpunkter. Och det hjälpte oss under dygnet, säger han.

När dygnet rundades av på lördag lunch var det flera som återkom till scenen med blommor och presenter.

Läs Johans och Görans summeringar från dygnet i punktform här.

Diskussionen kan följas igen på www.24hours.se.