1/34
Ombord på en av de "twittrande bussarna" som gick från Stockholm och Göteborg till Järnavik i Blekinge där de 400 deltagarna tog en färja till Tjärö och webblägret Sweden Social Web Camp, som gick av stapeln under helgen som gått.
2/34
I Järnavik möttes deltagarna av bullar och kaffe innan det var dags att gå på färjan.
3/34
Snart på väg!
4/34
Välkomstkommité: Arrangörerna Tomas Wennström och Kristin Heinonen står på bryggan och väntar på att färjan lägger till.
5/34
Incheckningen på Tjärö.
6/34
Invigning av lägret i det stora tältet.
7/34
Deltagarnas positioner på Google Latitude projicerad i tälttaket.
8/34
Som traditionen följer lämnade webbentreprenören Joakim Green över en SSWC-flagga till Kristin Heinonen och Tomas Wennström som var hissad under lägret.
9/34
Kinga Sandén, utrikesredaktör på Sydsvenskan, kollade in fredagens sessioner på griden.
10/34
Webbentreprenören Jonas Lejon och Magnus Kolsjö, tidigare politisk sakkunnig på kristdemokraternas kansli, höll i en diskussion om PSI-lagen vad som gäller för att begära ut offentlig information från myndigheter.
- Jag upplever att myndigheter agerar utifrån: "Vi gör bara det vi ska, inte det vi får", sa Magnus Kolsjö när man diskuterade att det kan vara svårt att få ut offentliga uppgifter.
11/34
Annika Lidne, som driver Disruptive Media, modererade en session med Mathias Eriksson, strateg på den digitala innehållsbyrån Matter och Gitta Wilén, digital storyteller på bostadsbolaget Veidekke. Sessionen gick under namnet "Kick-ass content och affärsnytta" och handlade om hur företag med hjälp av storytelling i form av digitalt innehåll kan bidra till nöjda kunder och bättre affärer.
12/34
Erik Laakso, frilansskribent, och Brit Stakston, PR-konsult på JMW Kommunikation, höll i sessionen "Twittereliten slår tillbaka".
13/34
Mingel på gården.
14/34
Dags att ta en gruppbild på ängen.
15/34
Session runt lägerelden om världsfrågor som svält, klimatproblem och det finansiella systemet och hur de kan lösas med entreprenöriella webbsatsningar.
16/34
Hopp från den så kallade "dödsklippan".
17/34
Off-topic-griden där Morris Packer sätter upp sin session med Social-media-horror-stories under vilket han senare på kvällen släckte ner sitt Twitter- och Facebook-konto.
18/34
Per Axbom, webbstrateg som höll en session om "lekar för framgångsrika projekt", diskuterade effektiva möten med Therese Reuterswärd, online marketing manager på Scandic Hotels, och Ulrika Schreil, webbstrateg på webbyrån Cloud Nine.
19/34
Magnus Malmstedt, AD på webbyrån Valtech och den före detta kollegan Kent Cederström, webbstrateg på byrån Strateg i Örebro är på SSWC för första gången och har pratat med många nya människor.
- Det är en blandning av människor och en lite annorlunda värld för mig här, säger Magnus Malmstedt.
- De lossnar lite när man har haft lite sessions och träffar lite folk, säger Kent Cederström.
20/34
Josephine Linghammar, bloggare på Tankar om innovation, pratade med Calle Nilver, vice vd på bostadssajten Booli och Anders Kyhlstedt, medgrundare och vd för Booli.
21/34
Ronnie Ritter, webbredaktör på Sveriges Radio P4, modererade sessionen: "Bäst-före-datum för sociala medier-experter!? Dags att logga ut?" med Brit Stakston och Micke Kazarnowicz, digital communication manager på Björn Borg.
22/34
Sebastian Simson (från vänster) och Alexander Simson bygger mobilapplikationer i den egna konsultfirman Simson Creative Solutions och jobbar bland annat med webbtjänsten Flattr som Linus Olsson är medgrundare till.
23/34
Samtal i solen.
24/34
Heidi Wold, PR-konsult inom digitala medier på MSL Stockholm, solade sig med Simon Vikström och Fritjof Andersson som driver Socialbusiness.se.
25/34
Julia Åhall, reklamstudent och illustratör från Göteborg och Ida Hedberg, egen företagare som nätverksproffs, kände inte varandra innan SSWC och träffades när Julia Åhall skulle sätta upp sitt tält.
- Jag hade bara träffat en person som är här innan jag kom hit, säger Ida Hedberg.
- Det roliga har varit att träffa förebilder och nya människor, fortsätter hon.
Julia Åhall håller med:
- Mötena är roligast, med människor som kommer från en helt annan värld än jag själv. De spontana mötena som blir när folk tältar.
26/34
Helikopterflygning mellan tälten.
27/34
Fåren gick fritt mellan tälten.
28/34
Häng på bryggan!
29/34
Kinga Sandén, utrikesredaktör på Sydvenskan, höll årets middagstal på lördagskvällen och sa bland annat att internet inte står för några revolutioner i sig och om dess goda och onda sidor hon upplevt när hon bevakat revolutioner i arabvärlden.
30/34
Allsång i stora tältet.
31/34
Lördagens grid "by night".
32/34
Tjänsten Facewall där man kunde se alla deltagarnas bilder och twitternamn projicerad på ladan.
33/34
Tomas Wennström och Kristin Heinonen tackar deltagarna för årets camp.
34/34
Utsikt från färjan hem med bastuflotten dit camparna kunde simma ut.