Temat för årets konferens är "So Lo Mo", Social, Local, Mobile, som enligt arrangörerna summerar trenderna just nu på nätet.

Tävlingen för startups, som också pågår under Le Web, kommer att mätas mot temat. Över 600 företag har i år deltagit i tävlingen som avgörs under konferensen.

Karl Lagerfeld inledde på scen och berättade att han är beroende av böcker och har 300 000 stycken.
– Jag kan inte sluta köpa dem, de är som en drog. Jag har startat ett förlag i Tyskland som heter LSD, sa Karl Lagerfeld.

Men han läser även böcker på Kindle och använder Ipads och Iphones. Han visade publiken sitt skinnfodral där han har en Ipad, fyra Iphones samt ett antal Ipods.

– Det här är min dagbok och jag skissar på den, sa han om Ipaden.

Olika personer har olika nummer till hans fyra Iphones. Och på hans Ipods har han olika musiksamlingar. Han berättade att han svarar i telefon, men att han inte tar emot e-mejl.

– Jag hinner inte svara på mejl. I så fall skulle jag behöva 48 timmar på ett dygn. Jag kan agera som en robot, men det är jag inte.

Karl Lagerfeld visade också upp ett en skiss han gjorde i morse av Steve Jobs och gör även ett självporträtt live på scenen.

Le Webs grundare Löic Le Meur visade en video med olika genier genom tiderna, som Steve Jobs, och frågade Karl Lagerfeld om han är galen.
– Jag är inte galen, men det säger personer som är galna.

På frågan hur han marknadsför sig säger han att det gör han inte.
– Jag marknadsför mig inte, jag är bara mitt namn. Andra marknadsför mig.

Det gör till exempel Net-a-Porter, som tog tillfället i akt att från scenen lansera ett samarbete med Karl Lagerfeld med kläder som kommer att säljas online från och med den 25 januari.