Här är en sammanfattning av Magnus Widgrens tankar.

1. Integrationen mellan online och offline kommunikation.
- Många tycker det är förvirrande. Men de mekanismer som faktiskt funkar i andra kanaler kan ofta funka på precis samma sak i digitala kanaler.

2. Vi vill ha det vi inte kan få. Om vi upplever att något finns endast i en begränsad upplaga eller att någon vill hindra oss från att få ta del av något vill vi ha det extra mycket.

3. Jaget. Att använda kundens namn och ett direkt tilltal kan vara kraftfullt. Som Postkodlotteriet gör med sina utskick där mottagarens namn står förtryckt på en vinstlott.

4. Impuls. Beslut som tas på impuls är mer känslomässiga så att skapa situationer när vi är benägna att ta impulsbeslut kan vara framgångsrikt för handlare och marknadsförare.

5. Interaktion. Att erbjuda olika sätt att interagera med marknadsföring som till exempel augmentetd reality-funktioner.

6. Ingen vill vara ensam. Om man kan få kunder att tro att andra månniskor köper något blir de mer benägna att slå till själva.

7. Impulsiv lojalitet. En amerikansk bensinmackföreståndare upptäckte att när han förändrade sina lojalitetskort som erbjöd den sjunde biltvätten gratis till ett kort med åttonde tvätten gratis, dock med en extra stämpel i kortet från början så blev kunderna mer benägna att samla stämplar. Trots att det handlade om exakt samma sak.

8. Kommunikation på fakturor. Fakturan är ofta den enda kommunikation företag har med sina kunder. På fakturan kan det finns skräddarsydda erbjudanden, trevliga bilder och

9. Kontrastprincipen. Får man 50:- rabatt på 100 kronor så köänns det mycket men får man 50:- rabatt på 2000 kronor känner många att det kan kvitta.

- Vi kan bestämma vad människor ska tycka om ett belopp beroende på vilken relation vi skapar till beloppet.