Idag har Bredbandsbolaget 300 000 privatkunder och 10 000 företagskunder. Fram till början på sommaren kommer mer än 250 000 hushåll på 40 orter att ha möjlighet att anslutas till Bredbandsbolagets adsl-tjänst. På en del av orterna finns sedan tidigare Bredbandsbolagets lan-tjänst.

- Vi upplever en stark efterfrågan på våra tjänster och vill täcka så stor del av landet som möjligt. Dessutom räknar vi med att intresset fortsätter stiga i takt med att det kommer nya innehållstjänster, så vi ansluter allt vad tygen håller, säger Peder Ramel, vd för Bredbandsbolaget.

På många av de nya orterna har det tidigare saknats möjlighet att få en adsluppkoppling på 24 megabit per sekund ner och en megabit uppströms.

- Den långsiktiga efterfrågan är direkt kopplad till hur nöjda kunderna är. Stor tillväxt under lång tid förutsätter att gamla kunder vill stanna kvar, säger Peder Ramel.

Men Peder Ramel erkänner att adsl-tjänsten är sämre än deras fibertjänst.

- Vår lan-tjänst är den bästa bredbandstjänst som går att få i Sverige. När det gäller dsl uppstår problem. Det kan handlar om krångel vid inkoppling, försenad leverans och en adsl-tjänst är inte lika stabil som en lan-tjänst, säger Peder Ramel.