Bloggarna hamnar därmed i samma bolag som driver Dagens Nyheter, Expressen och Sydsvenskan. Och Stockholm City.

Feber-bloggarna har hittills drivits som ett hobbyprojekt utan att generera några större annonsintäkter. Grundarna Roger Åberg och Andreas "Wille" Wilhelmsson kommer att jobba vidare med bloggarna.

- Rent finansiellt säljer vi, men ideologiskt är det ett samarbete. Vi stannar kvar i bolaget, säger Roger Åberg till Resumé.

Bonnier och feber-gänget tror att de tillsamman kommer att kunna utveckla konceptet så att det blir kommersiellt gångbart.
- Vi har jobbat med Roger förut och började diskutera om feber-bloggarna i höstas. Vi gillar sättet som de med små medel kan dra mycket trafik med tematiska nyhetsbloggar. De kan något vi inte kan. Tillsammans kan vi göra affärer, säger John Hedberg, direktör på Bonnier Dagstidningar, till Resumé om affären.

Feber-bloggarna ska samverka med Bonniers dagstidningar, till exempel Dagens Nyheter, Expressen och Sydsvenskan.

- Samarbetet på nätsidan innebär att bloggarna får tillgång till sajter med stor trafik. Vi kan tänka oss samarbete om innehållet, vi bevakar ju samma ämnen, säger John Hedberg.