När konsumenterna klickade på Findus annonser så förvandlades de till rabattkuponger som sedan kunde skrivas ut och lösas in i butik.

- Vi nådde runt 40 000 svenskar med kampanjen och åtta av tio valde att skriva ut kupongen. Nära hälften av dessa växlade sedan in kupongen mot frysta pannkakor, vilket är ett resultat långt över vår förväntan, säger Jonas Svensson, produktchef på Findus i ett pressmeddelande.

Det var första gången Findus använde internet för en kupongkampanj. Kampanjen gjordes av Tradedoubler i samarbete med Kuponginlösen, som hanterar flertalet av alla rabattkuponger i Sverige.

- Vi ser en stor potential i att lansera rabattkuponger via nätet. Tradedoubler är duktiga på att leverera mätbarhet. Resultatet är i klass med en traditionell butikskampanj, vilket bevisar att man kan nå maximal effekt med en begränsad budget, säger Pontus Ellefsson, VD för Kuponginlösen i ett pressmeddelande.