Varför låter ni personer med många följare bo gratis?

– Det är klart vi ser marknadsvärdet i det. Det är ett givande och tagande, när man bor gratis via sitt nätverk så blir man skyldig att posta tre gånger: en gång vid bokning, en gång vid ankomst och en vid utcheckning. Men posteringarna är inget vi kontrollerar, det är helt fritt att uttrycka hur man tycker att det var att bo här.

Relaterat: Vem skulle lita på Facebook?

Kommer det att löna sig?

– Det tror jag absolut, annars hade vi inte gjort det.

– ROI:n är ju marknadsvärdet av att en person med stort inflytande vid tre tillfällen gör en postning och säger att de är här. Det är svårt att mäta exakt, det är sällan folk anger ”jag såg det på min kompis Facebooksida”, när de bokar. Men vi vågar göra det fastän det inte går att mäta.

Har ni gjort någon uppskattning av hur många som kan tänkas dyka upp?

– Nej, vi har ingen aning.

Är du orolig att de blir för många?

– Nej, absolut inte, vi är ett hotell, alla är välkomna.

Tror du att vi kommer att ser liknande kampanjer i framtiden?

– Jag tror att det är framtiden, jag är ganska övertygad om det, till och med.

Relaterat: Därför syns Doge i kollektivtrafiken

Hur många följare har du på Facebook?

– Jag har ingen fanpage, men tror att jag har tre-fyrahundra vänner.