Kan du kort börja med att förklara vad Tictail är för dem som inte har koll på er?

– Tictail är en plattform som gör det enklare än någonsin förut att skapa en snygg och professionell webbshop helt gratis. Vårt mål är att hjälpa små företag att lyckas online, vi gör det genom att erbjuda intelligenta verktyg, som annonsering, e-post och en egen marknadsplats, som på ett enkelt sätt hjälper dig att nå kunder runt hela världen.

På Webbdagarna ska du bland annat prata om hur Tictail byggts upp till något som är mer än bara ett bolag. Kan du utveckla det?

– I dag pratar vi väldigt mycket om idéer, vi lyfter upp dem på en piedestal och tillskriver företags framgång till hur unika och innovativa de är. Men idéer förändras. Det är i deras natur. När jag tänker på Tictail så tror jag att vår framtida framgång inte kommer komma från vad Tictail är i dag utan från teamet som kommer definiera vad Tictail är i morgon. Vi har försökt bygga ett bolag som handlar om människor och deras förmåga att omdefiniera bolaget.

Vidare så kommer du att tala om att bygga ett företag med sunda värderingar och en sund företagskultur. Ska man tolka det som att många företag inte har sunda värderingar?

– Alla versioner av bolag finns idag, bra och dåliga. Vad som förvånar mig är hur lite tid bolag spenderar på att aktivt definiera och bygga sin kultur.

Ni jobbar med att skapa en communitykänsla med supporters av ert företag. Hur går ni tillväga med det?

– Det här är en fråga jag skulle kunna prata om i timmar. Det korta svaret är att alltid påminna om vad det större syftet med Tictail är. När våra siffror rör sig mot rätt håll, när vi förbättrar vår produkt så bidrar vi aktivt till tusentals små företag runt hela världen. Vi hjälper dem växa! Det är en mission som är värd att stödja. Vi i teamet är bara en liten del av ett community av entreprenörer som nu finns i 140 länder.

Läs mer: "E-handel har aldrig varit svårare"


Webbdagarna Stockholm är fest, prisutdelning och Topp 100. Men också inspiration, kunskap och nätverkande. Årets tema är ”Smarta affärer”. Mer om Webbdagarna och Topp 100 finns att läsa på webbdagarna.se/stockholm

Fakta

Registreringen har öppnat och anmälningarna strömmar in. Årets tema är ”smarta affärer” – att se bortom klick, likes och snabba affärer för att fokusera på långsiktiga affärsmål genom data och smarta tjänster. Hundratals har redan anmält sig, gör det du också!

Anmäl dig och läs mer om Webbdagarna: webbdagarna.se/stockholm