Webbdagarna Stockholm"Att smak kan ha en koppling mellan olika områden: Vilket rockband jag gillar kan kopplas till vilken mat jag föredrar eller vilket vin jag dricker (talaren Hugo Liu). Nu vet jag att det finns forskning på det här området. Det är något vi kan använda oss av för att avgöra en besökares behov baserat på faktorer som man kanske inte hade tänkt på annars"

Manfred Micaux, Winston

Webbdagarna Stockholm"Det som är mest intressant är alla praktiska tips man får med sig hem. Jag jobbar som digital redaktör och har fått med mig tips om content marketing och e-postmarknadsföring som var jätteintressanta. Och det är jättespännande att få höra om trender inom många olika områden, även om man inte jobbar direkt med e-handel till exempel. På något sätt så blir det ju en enda värld som man vill veta vad som händer i.

Karin Löfgren Nygård, Marknadsföreningen

Webbdagarna Stockholm
"Att man i första hand inte ska ha en digital strategi, utan i stället ha service till kunden som strategi - att egentligen släppa det här med att tänka på det digitala och tänka på vad tjänsten är på ett annat sätt än tidigare. Om man gör det här bra så kommer ökad försäljning som en naturlig följd."

Caroline Glans, Handelsbanken

Läs mer: Här är alla talarfilmerna från Webbdagarna Stockholm

Fakta

I år storsatsar vi på Webbdagarna Malmö med ett helt nytt tvådagarsprogram på nybyggda Clarion Malmö Live. Här levererar svenska och internationella talare inspiration i världsklass, konkreta tips och en överblick av de digitala trenderna som påverkar affärslivet mest just nu. Läs mer och boka plats: webbdagarna.se/malmo