a/b-tester
Med hjälp av a/b-tester och olika verktyg för webbanalys kan du enkelt ta reda på hur besökarna beter sig på din sajt och vilka justeringar som kan leda till ökad konverteringsgrad. Här har vi samlat några av de artiklar inom ämnet som vi publicerat den senaste tiden.

Så ökar du lönsamheten med hjälp av a/b-tester
Ett a/b-test kan genomföras i alla situationer där en förändring görs på exempelvis en sajt eller i ett nyhetsbrev. Men det gäller att övertala ledningen och få mandat att experimentera, menar a/b-experten Simon Dahla.

E-handlaren som inte klarar sig utan a/b-tester
E-handlaren Fyndiq har länge arbetat målmedvetet med att a/b-testa det mesta på sin sajt. Marknadschefen Ida Hällkvist avslöjar hur man har lyckats få a/b-testerna att bli en naturlig del av det dagliga arbetet.

"Vi är inte störst, men kan springa snabbast"
E-handelsföretaget Fyndiq växer rekordsnabbt just nu. Till Webbdagarna Stockholm kom vd Dinesh Nayar och marknadschefen Fredrik Norberg för att berätta om företagskulturen som ligger till grund för framgångarna.

Bortom Google Analytics - sex verktyg som tar dig till nästa nivå
Google Analytics är en bra grund för webbanalys. Men för den som vill komma till en högre nivå finns det många verktyg som kan ge nya perspektiv på hur besökarna agerar på din sajt. Här är sex tips du inte får missa.

Läs mer: Så lyckas du med e-postmarknadsföring

Fakta

I år storsatsar vi på Webbdagarna Malmö med ett helt nytt tvådagarsprogram på nybyggda Clarion Malmö Live. Här levererar svenska och internationella talare inspiration i världsklass, konkreta tips och en överblick av de digitala trenderna som påverkar affärslivet mest just nu. Läs mer och boka plats: webbdagarna.se/malmo