Under två dagar, den 19 och 20 maj, intar Webbdagarna - Sveriges ledande event för digitala proffs - det nybyggda hotellet Clarion Malmö Live.

Internetworld kommer att sända live från stora scenen med start kl 9.00 i dag (se programmet nedan) samt publicera intressanta programpunkter i efterhand. Årets glödheta tema är ”realtid”. Oförutsedda situationer som kräver krishantering. flexibilitet och snabba beslut inträffar inte alltid under arbetstid eller när kundtjänsten är öppen. Ta del av vilka verktyg som hjälper dig att hantera och förutspå oförutsedda händelser och framförallt hur ai, analys, a/b-tester med mera kan få dig att ligga steget före och agera i tid.

Följ även Internetworldredaktionens direktrapportering på Twitter: www.twitter.com/internetworldse
(använd gärna hashtaggen #webbdagarna om du själv twittrar)

Webbdagarna

Dagens program (den 19 maj)

9.00: Moderatorn Paulina Modlitba Söderlund inleder Webbdagarna Malmö

9.30: KEYNOTE: Mike Kruzeniski, Design Lead at Twitter: "Macrointeractions - addressing the big problems in product development"

10.30: Emily Condon, Production manager at Serial and This American Life: "Så engagerar du din publik med bra storytelling"

11.00: Samtal mellan Jeanette Fors-Andrée, krishanterare och medietränare, och Paulina Modlitba: "När drevet går - krishanteringens do's & don'ts"

11.30: Michael Kazarnowicz, digital strateg på Twintip Insights: "Kundens upplevelse är din marknadsföring"

12.00: Lunchpaus

15.00: Hampus Jakobsson, serieentreprenör: "Så bygger du relationer med dina kunder i nya data-drivna tider"

15.35: KEYNOTE: Johanna Frelin, CEO på Hyper Island: "Agila affärer - modeordet som kommer bestämma företagens framtid"

16.05: 8till5 i samarbete med Webbdagarna och Internetworld presenterar stolt: Årets skånska startup.

Onsdagens program (den 20 maj)

9.00: Moderatorn Paulina Modlitba Söderlund inleder dag två av Webbdagarna

9.10: KEYNOTE: Aja Guldhammer, Country Manager at Airbnb Nordics: "Airbnb and the Sharing Economy: Creating global real time connections"

9.40: Linda Arvidsson och Fredrik Marcus, Creuna: "Design - magkänsla eller siffror?"

10.30: Krishna Gustafsson, Delta Projects och Rebecca Karlsson från Bright Media Agency: "Så hittar Malmö Aviation kunder med programmatic"

11.05: Nils von Heijne, Creative Director på Pronto: "Så mäter du digital ROI - fem enkla steg"

12.00: Lunchpaus

14.45: Marwin Brandt, Art Director på Valtech: "Design i nuet - tillsammans blir det så mycket bättre!"

15.20: Ashley Smith, Lead User Researcher på Spotify: "How Spotify turns hard and soft data into user friendly experiences"

15.50: KEYNOTE: Malou och Måns Adler, Ustwo: "Digitalt har egentligen ingenting med digitalt att göra"

Läs mer om Webbdagarna Malmö: webbdagarna.se/malmo

Fakta

Du har väl inte missat våra kurser inom Internetworld Academy, där våra rutinerade lärare lyfter dina digitala kunskaper till nästa nivå? Vi erbjuder för närvarande tre certifieringsutbildningar samt kursen SEO Essentials.
Läs mer och anmäl dig: www.webbdagarna.se/academy/startsida