Design har alltid haft en stor betydelse för ett varumärke. Under årens lopp har digital design fått stå i skuggan av dålig teknik, grafiska guidelines för print och beställare som inte förstått mediet. Idag har vi helt andra möjligheter, vi har hittat sätt att motivera, testa och analysera varför viss design fungerar. Vi har fokusgrupper, A/B-testning och kan vrida och vända på minsta element för att säkerställa att det fungerar. Men om alla gör det, kommer inte allt se likadant ut? Frågan vi ställer oss är hur förnuftiga vi har råd att bli - och var kommer känslan in i bilden?

Fredrik Marcus och Linda Arvidsson från Creuna kom till Webbdagarna Malmö 2015 för att berätta om vikten av genomtänkt designarbete.


Pengar i sjön eller genomtänkt investering? Vet du vilken effekt din marknadsföring får och om den satsning du gör lönar sig? Årets superaktuella tema på Webbdagarna Göteborg 23 - 24 september är ROI, allt från intäkter till viral spridning. Boka din biljett innan den 17 juni, så sparar du 2 000 kronor: www.webbdagarna.se/goteborg