video på nätet

Del 1: Så lyckas du med video på nätet – massmarknaden håller på att luckras upp
Vi har träffat Nicole Haman på United Screens, som berättar att Youtube har blivit en allt viktigare kanal, samtidigt som utmaningarna är fler än någonsin.

Del 2: Så lyckas du med video på nätet – locka många tittare
Att producera rörlig bild för nätet handlar inte enbart om att kläcka smarta idéer och ha någorlunda koll på tekniken bakom. En minst lika stor del är att få ut innehållet till precis rätt målgrupp.

Del 3: Så lyckas du med video på nätet – seo-anpassa och analysera
Med hjälp av ett gediget förhandsarbete, en dos sökmotoroptimering och tillräckligt med resurser för uppföljningen går det att skaffa sig ett rejält försprång med videokampanjen. Internetworld har pratat med tre experter om hur du lyckas med de här delarna.

Del 4: Så lyckas du med video på webben – kriget mot Youtube och Facebook pågår här och nu
Vi pratar med Aftonbladet TV:s programchef Lotta Folcker om bland annat vilka som är de främsta konkurrenterna och vad det kommande Spotify-samarbetet egentligen betyder.

Bonus 1: Så marknadsför du företaget med rörligt
Clara Nordlander Wiberg på Francis Floor kom till Webbdagarna Malmö 2015 för att berätta om de senaste trenderna inom rörligt på nätet. Vi bad henne dela med sig av sina bästa tips för ett företag som vill börja marknadsföra sig med rörligt.

Bonus 2: Så marknadsför du företaget med strömmande video
Appar som Periscope och Meerkat har tagit de sociala nätverken med storm på sista tiden. Här är tipsen som hjälper dig att marknadsföra ditt företag med hjälp av strömmande video i realtid.


Med programpunkter om bland annat webbanalys, a/b-tester och konvertering samt huvudtemat ROI kommer Webbdagarna Göteborg 23 – 24 september att göra mer för dina digitala affärer än något annat event. Skynda innan platserna tar slut, aldrig har vi sålt så många biljetter redan före sommaren som i år! Läs mer och anmäl dig HÄR.