emoji marknadsföring

Därför vill alla marknadsföra sig med emoji och stickers – Asien visar vägen
Bris, Världsnaturfonden WWF och Coca Cola har under våren lanserat olika emoji-kampanjer på den europeiska marknaden. Fenomenet med emojis kommer från början från Japan, och i Asien är det vanligt att företag kommunicerar med både emojis och virtuella stickers i sin marknadsföring. Vårens kampanjer tyder på att trenden är på väg att etablera sig även i Sverige.

Därför gör mikrosajten comeback – hjälper dig nå nya marknadssegment
Många företag har återigen fått upp ögonen för mikrosajten. Det är enkelt att integrera mikrosajten i sin marknadsföring och stärka varumärket. Särskilt effektiv är den för att nå ut med ett riktat budskap i nya marknadssegment.

Åtta tips för digital marknadsföring av ditt event
Ett företagsevent kan vara ett personligt och avslappnat sätt att komma i direktkontakt med dina kunder - och dessutom stärka företagets varumärke. Här är tipsen som hjälper dig att marknadsföra eventet online.

Därför behöver bra marknadsföring inte bluffa
Du vill sticka ut i bruset och vara vassare än konkurrenten. Samtidigt är det många saker som påverkar marknadsföringskampanjen, som exempelvis vad som händer i omvärlden. Och riktig pr behöver inte fejka.

Tre snabba tips för lyckade marknadsföringskampanjer
Gör det enkelt, tipsar Ronny Olovsson som är pr-strateg på Vinter, när det gäller arbetet med marknadsföringskampanjer. Avancerade lösningar med inloggning och annat är inte alltid rätt väg.


Med programpunkter om bland annat webbanalys, a/b-tester och konvertering samt huvudtemat ROI kommer Webbdagarna Göteborg 23 – 24 september att göra mer för dina digitala affärer än något annat event. Skynda innan platserna tar slut, aldrig har vi sålt så många biljetter redan före sommaren som i år! Läs mer och anmäl dig HÄR.