”40 % av kunderna hittar oss på nätet” - så använder proffsen geotargeting
Google Adwords är ett kraftfullt verktyg för dig som vill annonsera på nätet. Med funktionen geotargeting kan du i detalj kontrollera inom vilket geografiskt område en annons ska visas. Vi har pratat med två svenska företag som framgångsrikt använder sig av denna möjlighet.
Så blev Arlas Keso-kampanj en hit i sociala medier
Traditionell marknadsföring där man fokuserar på produkten har svårt att nå ut i digitala kanaler. Det säger Emma Blom på byrån bakom Arla Kesos digitala kampanj #Jagkänsla, som redan är uppe i två miljoner visningar i sociala medier.

Rätt tajming lyfter Vingresor i sociala medier
Researrangören Ving satsar stenhårt i sociala medier. Företaget har upptäckt att det är minst lika viktigt att nå ut vid rätt tidpunkt som det är att ha en bra ton och bjuda på personligt material.
Så lyfte de varumärket med hjälp av mikrosajter
När ett företag arbetar närmare sina kunder och bidrar till deras upplevelser skapar man snabbt en bättre relation till dem. Här är två exempel på hur marknadsföring med hjälp av en mikrosajt kan stärka ett varumärke.
Med programpunkter om bland annat webbanalys, a/b-tester och konvertering samt huvudtemat ROI kommer Webbdagarna Göteborg 23 – 24 september att göra mer för dina digitala affärer än något annat event. Skynda innan platserna tar slut, aldrig har vi sålt så många biljetter redan före sommaren som i år! Läs mer och anmäl dig HÄR.