Det är en konst att lyckas med sin digitala marknadsföring, särskilt för entreprenörer och småföretagare som också måste hinna med mycket annat. Den 26 augusti lanseras svenska Minutemailer i en skarp version - en tjänst som samlar kommunikationskanaler som e-postutskick och sociala medier för att göra livet lättare för entreprenörer och småföretagare.

Minutemailer
Det är enkelt att schemalägga e-postutskick, Twitter- och Facebook-postningar i Minutemailers webbaserade gränssnitt.

– Minutemailer möjliggör för användaren att enkelt skapa, schemalägga och skicka digital marknadsföring som pressreleaser, produktnyheter, nyhetsbrev men även posta och schemalägga till sociala medier som Facebook och Twitter. Allt i ett verktyg., säger Oskar Glauser, grundare av Minutemailer.

Läs mer: 10 smarta verktyg för digitala nomader

Minutemailer kan användas utan kostnad så länge du inte gör e-postutskick till fler än 500 adresser. I övrigt är utbudet av funktioner identiskt med det i betalversionen av tjänsten, som kommer att kosta från 89 kronor per månad.

Det finns ett antal färdiga mallar att välja mellan för nyhetsbrevutskicken. Samtliga ska vara anpassade för att passa mobila plattformar, som ju blir allt mer populära.

Här hittar du tjänsten: www.minutemailer.com


Med programpunkter om bland annat webbanalys, a/b-tester och konvertering samt huvudtemat ROI kommer Webbdagarna Göteborg 23 – 24 september att göra mer för dina digitala affärer än något annat event. Skynda innan platserna tar slut, aldrig har vi sålt så många biljetter redan före sommaren som i år! Läs mer och anmäl dig HÄR.