Under två dagar, den 23 och 24 september, intar Webbdagarna - Sveriges ledande event för digitala proffs - Clarion Post i Göteborg.

Internetworld kommer att sända live från stora scenen med start klockan 9.00 i dag (se programmet nedan) samt publicera intressanta programpunkter i efterhand.

Årets spännande och aktuella tema är ”ROI” (return on investment). I en tid där allt större del av redan begränsade marknadsbudgetar läggs på insatser i digitala kanaler ökar även kraven på att generera ROI. Som deltagare får du verktygen som hjälper dig att våga tänka nytt samt både skapa och mäta resultat – allt från rena intäkter till viral spridning. Vi fördjupar oss även i programmatic, A/B-tester, e-handel, marketing automation, UX design, sociala medier, webbstrategier och mycket mer.

Följ även Internetworldredaktionens direktrapportering på Twitter: www.twitter.com/internetworldse (Använd gärna hashtaggen #webbdagarna om du själv twittrar.)

Onsdagens program (den 23 september)

9.00: Moderatorn Paulina Modlitba Söderlund inleder dag ett av Webbdagarna

9.25: Keynote: Erik Modig, föreläsare och forskare: "Konvertering vs. marginal - så skapar du digital kommunikation för att få det bästa av två världar"

10.00 Kaffepaus

10.30 Christina Sandell, head of marketing strategy & operations på Ericsson: "Så stakade sig Ericssons kreativa lösning till ledarposition under Skid-VM i Falun"

11.00 Case: Jenny Cahier, webbanalytiker Adlibris & Malin Rimbark, utvecklingschef Adlibris: ”Datadriven affärsutveckling – Adlibris förändringsguide till galaxen”

11.30 Fredrik Marcus och Linda Arvidsson, Creuna: "Förnuft och känsla i framtidens upplevelser"

12.00: Lunchpaus + kunskapsspår

15.10: Webbdagarna presenterar: "Det börjar med mig - (ett samtal med Adam Tensta) om digital opinionsbildning, antirasism och varumärkesbyggande"

15.45 Ellen Sundh, Coda Collective: "Machine says yes! - hur vi bygger interaktiva installationer som marknadsföring"

16.15 Keynote: Pam Moore, CEO and co-founder of Marketing Nutz: "Omnichannel Marketing – Earning Attention & Delivering Value in a MultiScreen World"

Läs mer om Webbdagarna Göteborg: webbdagarna.se/goteborg