facebook

Del 1: Därför har få insett fördelarna med annonsering på Facebook

Det blir allt tydligare att Facebook är en tung aktör på annonsmarknaden. Ändå har få företag insett det.

Del 2: Facebook-gurun: "Företagen fokuserar på fel saker"

Med många års professionell erfarenhet av sociala medier har Jon Loomer blivit ett eftertraktat namn. För Internetworld berättar han bland annat varför du bör börja med den egna webbsidan innan du öppnar plånboken och vilken funktion Facebook egentligen har på marknadsavdelningen.

Del 3: Expertens tips - så lyckas du med din Facebookannonsering

Möjligheten att skräddarsy din annonskampanj på Facebook är stor, men det finns samtidigt en rad fällor att undvika. Internetworld frågar Michael Wahlgren, vd på Pineberry, om vad du bör tänka på innan du köper annons.

Del 4: "Folk är trötta på irrelevant reklam" - så jobbar Ledarna

Genom att annonsera på Facebook vill Ledarna, en facklig organisation för chefer, nå ut till både existerande och potentiella medlemmar. Det är ett arbete som innefattar en hel del utmaningar.

Del 5: Så mäter du din Facebook-annonsering – och räknar hem resultatet

Som med all digital marknadsföring är uppföljningsarbetet efter att du har lanserat din Facebookannons av yttersta vikt. Vi har frågat tre experter om deras bästa tips för hur du räknar hem annonspengarna på Facebook.


En allt mer uppkopplad allmänhet ställer helt nya krav på offentliga verksamheter, deras närvaro och öppenhet. Det är precis vad Webbdagarna Offentlig sektor 14 oktober handlar om. Möt och lyssna till talare som Alexandra Pascalidou, Karin Nygårds, Petra Jankov Picha, Magnus Petzäll och många fler. Läs mer och boka biljett HÄR.