Webbdagarna

Nu smygöppnar vi registreringen till Webbdagarna Stockholm 2016 den 22-23 mars. Redan nu kan du boka din biljett här. Och eftersom väntan kan kännas lång har vi här samlat fem höjdpunkter från förra året.

Hugo Liu: "Så kartlägger han vår smak på nätet"
Vilken grönsak du föredrar avslöjar en hel del om dina politiska åsikter. Forskaren Hugo Liu berättar om hur han analyserar användardata och skapar modeller för att kartlägga användarnas smak.

Cindy Gallop: "Gör gott och tjäna pengar på samma gång"
Marknadsföringsgurun Cindy Gallop har en bestämd syn på hur ett modernt företag ska bedriva csr: socialt ansvarstagande måste vara en naturlig del av affärsverksamheten, något som också kommer att öka lönsamheten.

Jessica Semaan: "Tvivel dödar fler drömmar än misslyckanden någonsin kommer göra"
Våga tro på din egen förmåga och gör bara det du brinner för. Jessica Semaan var med och byggde upp AirBnB men hoppade av för att dra igång The Passion.co, där allt handlar om att man måste våga följa sin passion för att lyckas.

Fredrik Tukk: Han rekryterar med hjälp av sociala medier
Maersk Drilling använder sociala medier för att hitta rätt personer till sina oljeborrningsplattformar. Fredrik Tukk om hur han lyckades övertala ledningsgruppen att våga satsa på sociala medier.

805 Million Names-kampanjen: "Hur sätter man ett ansikte på 805 miljoner människor?"
805 Million Names-kampanjen med Zlatan Ibrahimovich fick enorm spridning över hela världen. På Webbdagarna Stockholm berättade personerna bakom kampanjen om hur den planerades och genomfördes för att sprida kunskap om hur många som lever under hungersnöd.

Ännu fler filmer från Webbdagarna Stockholm 2015: Här är alla filmerna från Webbdagarna Stockholm 2015.

Fakta

Webbdagarna Stockholm är inspiration i världsklass, kombinerat med konkreta tips på hur du kan använda digitala kanaler i din yrkesroll. Årets heta tema är ”Kunden i fokus” och över 80 talare kommer under två dagar att bjuda på föreläsningar om content marketing digitala strategier, webbanalys, UX design, sociala medier, konvertering, e-handel, roi och mycket, mycket mer. Webbdagarna Stockholm har varit slutsålt tre år i rad, läs mer och boka din plats redan idag HÄR!