
Allt fler upptäcker fördelarna med Snapchat i kommunikation och marknadsföring. Här är några av de artiklar vi har skrivit om plattformen under året.
”Det är lite mer som att leva i nuet” – så fungerar Snapchat i marknadsföringen
Snapchat gör sociala medier mer genuina och intima igen, menar Jonathan Liedman på Wicked Society. Så här kan du använda plattformen i din marknadsföring.
Du behöver inte förstå Snapchat – men du måste förstå din målgrupp
Jag trött på att höra personer avfärda Snapchat för att de inte förstår hur tjänsten fungerar och inte ser vitsen med att använda den. Det handlar inte om dig, det handlar om målgruppen för ditt budskap, skriver chefredaktör Katarina Strömberg.
Så hittar du din unga målgrupp på apparna de gillar
Spelplanen förändras ständigt för de företag som vill nå ut till kunderna med hjälp av sociala medier. När unga överger Facebook gäller det att lägga krutet på meddelande-appar som Snapchat, Kik och Whatsapp. Vi har kartlagt de senaste trenderna.
Hon blir Sveriges första professionella snapchattare
Mona Hadad är Sveriges första professionella snapchattare. Och hon rekryterades givetvis med hjälp av Snapchat. Över hundra personer tog chansen att på tio sekunder berätta varför just de skulle få bevaka Malmöfestivalen.
Årets bästa mötesplats i Stockholm är utan tvekan Webbdagarna 22-23 mars 2016. Kom och nätverka, träffa spännande branschpersonligheter och överraskas av oväntade möten. Dessutom blir det förstås inspiration och föreläsningar i världsklass, i kombination med konkret kunskap i våra femton kunskapsspår. Boka biljett på stört HÄR – vi ses där!