Del 1: E-handel: Så försöker B2B-företagen ta rygg på B2C
B2B-företag visar ett allt större intresse för e-handel. Men det handlar fortfarande om ett avantgarde som är beredda att investera i en kundcentrisk försäljning.

Del 2: E-handel: Tryckeriet Åtta.45 vågar visa priser
Efter stora investeringar i tryckpressar vågade tryckeriet Åtta.45 göra upp med traditionen med offertförfrågningar. I dag kan vem som helst se tryckpriser i företagets nya, öppna webbutik.

Del 3: E-handel: Därför går det trögt för B2B
Konservatism, komplexa köpprocesser och oro för att stöta sig med återförsäljare är några anledningar till varför e-handeln B2B inte har kommit längre än den gjort.

Del 4: E-handel: Välj rätt konsulter och plattform för B2B – åtta viktiga krav
E-handelsprojekt för B2B-företag är betydligt mer komplexa än för B2C-handel. Därför handlar det om att välja rätt konsulter och rätt plattform när alla affärsprocesser ska digitaliseras.

Del 5: Urban Lindstedt: "Omvärlden kräver B2B-e-handel"
B2B-företag som vägrar att digitalisera sina affärsprocesser kommer inte att märka vad som träffade dem när Amazon Business satsar internationellt, skriver Urban Lindstedt i en analys.