Emil Paulsson, som tillsammans med Jimmy Pettersson, grundat Affiliator, har själv fixat en riktigt hyfsad 30-årspresent. Emil Paulsson fyller nämligen 30 år i morgon, och kan i samma veva räkna in i runda slängar 4 miljoner nya kronor efter att han sålt sin andel på 39 procent av bolaget till Eastpoint. Jimmy Petterson säljer en lika stor andel.

"Jag befann mig ändå i London och passar nog på att fira lite extra i morgon", säger han.

Han kommer att fortsätta att jobba med Eastpoints affiliate-erbjudande, men det kommer att bli mer fokus framöver på den internationella expansionen. Eastpoint tittar framför allt på England, säger Emil Paulsson.

Förhandlingarna har gått snabbt och i slutet av förra veckan fanns det två intresserade köpare. Till slut blev det alltså Eastpoint som tog hem bolaget och Emil Paulsson ser bara fördelar med konstellationen.

"De har ett väldigt brett erbjudande och många kunder, där vi kompletterar med vår produkt", säger han.

Varumärket Affiliator ska finnas kvar. "Åtminstone är det inget annat bestämt", säger Emil Paulsson