Tidigare i år meddelade Yahoos vd Marissa Mayer att fototjänsten Flickr skulle designas om. Mayer tillträdde som vd i juli i fjol och har gjort stora satsningar för att förnya Yahoo, både genom uppköp och uppdateringar av befintliga tjänster.
I maj förbättrades Flickr med bland annat möjlighet att lägga upp bilder i full upplösning, samt en terabyte lagringsutrymme för samtliga användare. Det nya utseendet syftar till att bättre ta till vara på förändringarna.
Så här ser Flickr ut i dagsläget:
Och så här kommer det se ut när uppdateringen träder i kraft senare i år:
I det nya visningsläget kommer bilderna att vara 25 procent större än tidigare. Alla funktioner som tidigare funnits ovanför och under bilden har placerats om till höger, för att undvika scrollande och tydligare exponera sociala funktioner som kommentarer och delningar.
Det nya visningsläget ska rullas ut senare i år, men kan förhandstestas redan nu genom att klicka på fliken "Try our new Photo Experience" som dyker upp när du loggar in på sajten.
Flickr har anor från 2004 och var en av de första bildtjänsterna på nätet att få stor spridning. På senare år har den fått stor konkurrens av bland andra Facebook-ägda Instagram. Om tjänstens nya look räcker för att locka tillbaka användarna i stor skala återstår att se.