1996

Det allra första numret av Internetworld stoltserade med omslagsrubriken “627 www-sidor recenseras - Sveriges största guide till world wide web”. Internetworld var vid starten en renodlad konsumenttidning för de som var nyfikna på, eller precis börjat med internet. I den allra första ledaren skriver Nicklas Mattsson “Men varför en tidning om Internet? När all information man behöver finns digitalt?” Svaret: “därför att det behövs någon som granskar, analyserar, kritiserar, testar och rapporterar”. Och just detta behövdes uppenbarligen eftersom tidningen växte.
Typiska rubriker
- Så väljer du internetleverantör
- Säkra betalningar nyckeln till nätets framtid
- Sök rätt på internet – Vi testar 26 söktjänster för world wide web och Usenet (Här rekommenderades tjänster som Altavista, Ecxite, Infoseek och Magellan.)
- Kvinnor på nätet, finns de?
- Höga insatser för svenska tidningar – annonser ska betala gratis information
- Banktjänster på internet snart här
1997

Typiska rubriker
- Sex driver utvecklingen – Internet skulle aldrig blivit så stort utan porr
- Hotar internet tv:n?
- Så väljer du rätt internetbank
- Vinnarna – 19 amerikanska företag som tjänar miljoner
- på nätet (Amazon är det enda företaget på den listan som lyser lika starkt idag)
1998

Typiska rubriker
- Annonser – nätets framtid eller död
- Våghalsar – 10 svenska nätentreprenörer (Adlibris, som var en del av Torget och Bokus.com, fanns med på listan)
- Persson eller Bildt – webben vinner valet
- Mark Levengoods bästa chattips
1999

- Typiska rubriker
- Bästa bank på nätet
- Så får du roligare sexliv med nätet
- Allt om mp3 - Musik på nätet – Så hämtar du favoritlåtarna gratis
- Internet på fickan
2000
Mer musik på nätet med artikeln «Musik direkt i burken – tusentals radiostationer på nätet». Internetworld siar om framtidens internet och tar upp video on demand, ip-tv och telefoni samt videotelefoni som exempel på tjänster som kommer att bli stora.Typiska rubriker
- Res roligare och billigare -
- De bästa nättipsen inför semestern
- WAP vs. handdator – vi testar mobilt internet
2001
Internetworld testar livsmedelsbutiker på webben i 
Typiska rubriker
- Boka resan på nätet – 59 bästa semestersajterna
- Allt om film på nätet
- De 85 bästa SMS-sajterna
2002
Vi berättar om «det hetaste fildelningsprogrammet» i artikeln «Direct Connect är Piraternas paradis». Topp 100-listan toppas av Lunarstorm, följt av Gula Sidorna och TV4.se.Typiska rubriker
- Så skyddar du dig mot nästa nätattack
- Första testet: Sveriges bästa bredband
2003

Typiska rubriker
- Tre år efter kraschen – Hurra! Nätet går med vinst
- Dags att skaffa e-leg och deklarera på nätet
- Bredband på flyget – Vi har första testet
2004

Typiska rubriker
- Så skaffar du egna sökord (sponsrade länkar)
- 5 enkla steg till din Google-annonssommar
- Så tar du betalt på nätet
- Guldläge för näthandeln – Så slår din butik nya rekord
- Webbdesign för din målgrupp
2005
Omsvängningen till affärstidning är nu fullständig och det sista konsumentinriktade innehållet har försvunnit. Sökmarknadsföring i allmänhet och Google i synnerhet är superhett och det spekuleras mycket i hur Google egentligen rankar sajter. I artikeln ”Googles hemliga recept” i december 2005 skriver vi om The Bourbon Update som då var den «största förändringen någonsin» av sök- och rankningsalgoritmen. Loopia vinner årets webbhotellstest.
Typiska rubriker
- Rätt butik för din sajt
- 10 saker vi vill ha i 3G-mobilen
2006

Typiska rubriker
- Sajterna som utmanar spritmonopolet
- Nu köar riskkapitalisterna till internetbolagen
- Därför satsar alla på webb-tv
2007

Typiska rubriker
- Sex amerikanska e-handelstrender
- Så väljer du rätt mätverktyg
- Ditt företags nytta av virtuella världar
2008

Internetworld byter format och blir mindre och prassligare, mer likt Business week än livsstilsmagasin. Grundarna av bostadssajten Booli toppar årets entreprenörslista. Andra intressanta aktörer på listan detta år är Soundcloud, Videoplaza och Bambuser. Visit Sweden hyllas som Sveriges bästa sajt.
Typiska rubriker
- Webbläsarkriget
- Vägen till rätt publiceringsverktyg
- Så hamnar företagen i kundernas Iphone
2009
Vi uppmärksammar den internationella trenden att öppna upp offentliga datakällor med artikeln «Släpp datan loss – den är vår». I texten argumenterade vi för att svenska myndigheters data ska göras tillgänglig för alla för att skapa nya tjänster och möjligheter. Entreprenörerna bakom Fraktjakt.se toppar entreprenörslistan.Typiska rubriker
- E-handeln trotsar konjunkturen
- Ipred - det politiska vägskälet
- 10 tunga skäl för att jobba i molnet
2010

1 400 miljarder kronor. Entreprenörerna Linus G Thiel, Gunnar Hansson och Hannes Skirgård blev årets hetaste entreprenörer med sin startup Goldfish CRM. Det dröjde dock inte jättelänge innan de hade gått vidare till något annat.
Typiska rubriker
- Därför ska du satsa på sociala medier – 10 skäl som övertygar chefen
- Din Guide till Google Wave
2011

Entreprenörerna bakom Kundo blir årets hetaste på entreprenörslistan. Ett annat intressant namn på listan är iZettle som blev det årets stora snackis.
Typiska rubriker
- Så använder du Facebook Places
- SJ mitt i Stormen – Så överlever de kritiken i sociala medier
2012

Typiska rubriker
- Stora data är den nya oljan
- Så klarar du krisen på Twitter
- Tre steg till ett eget poddradioprogram
2013
Internetworld slutar vara en papperstidning och fokuserar på webben. I ett av de sista pappersnumren slår vi ett slag för att reflektera kring hur tekniken påverkar oss i vardagen i artikeln «Digital Detox – Koppla av, Koppla ned och bli smartare».Typiska rubriker
- Tekniken gör dig hjärnskadad
- Så sätter mobilt trenderna
- Så fungerar 3d-skrivaren
- Minecraft skakar om spelvärlden