Fatima Ekekrantz inledde sin presentation med att berätta att hon skrivit en lista med tio tips för att lyckas med sin e-postmarknadsföring som hon lovade att mejla till publiken efter eventet. Men dessa tre tips ville hon trycka lite extra på:

1. Ta reda på vilka enheter era mottagare läser sin epost på. Allt fler använder mobilen för att läsa mejl. I vissa utskick är det upp mot 70 procent som öppnar i mobilen. I mobilen så scrollar användare på ett annat sätt än på datorn. Oftast scrollar de direkt ner till slutet av brevet. Erbjudanden som ligger längst ned konverterar ofta bra i mobilen.

2. Kombinera text och bild så att man förstår även om inte bilderna laddas i mejlprogrammet.

3. Använd den så kallade "pre-headern" för att kommunicera det du vill. Slösa inte bort de få rader som folk ser i sin inkorg innan de öppnar själva brevet på annat än det viktigaste. Många brev har budskap som till exempel: "Ser brevet konstigt ut? Klicka här" på det här stället. Där ska istället ligga ditt erbjudande eller det som du mest vill säga.